Tänään ku toi mun oma mutsi tuli meille imuroimaan (varmaan joku kakaroista oli valittanu sille, että eteisessä on toista päivää ollu koiranpissat) mä jotenki innostuin laittamaan ruokaa. Kekkasin, että kaikissa vähän paremmissa perheissä syödään viikonloppusin parempaa ruokaa, joten miksei sit meilläkin. Kai mä nyt siihen kykenen!

Jostain kiinalaisesta kirjasta luin, että ruuassa pitäs olla aina erivärisiä ainesosia ja kaivelin sitte jääkaapista kaikkee mahollista esille. Perunat sattu kaikki olemaan sellasii hailakan keltasii, enkä löytäny ku pari vihreetä perunaa. Onkohan noissa keltasissa jotain vika? Kai niitä uskaltaa silti syödä. Aattelin oisko joku eri lajike, vaik samassa pussissa ne oli ku mun entiset vihreet perunat. Kuvassa oleva iso möllykkä on pataatti. Mä ostin sellasii ku luin jostain että sen klykeeminen indeksi on parempi ku vaikkapa perunassa. Aika ekxoottisen näkönen vihannes! Pitää aatella vähän noita kilojaki ja siks meillä ei syödä perunaa kovin usein. Tosi käteviä noi K-kaupan pakastealtaat. Nytki mä hain sieltä terveellistä kalaa ja heitin vaan uuniin. Nää pakastekalat ei vaadi sellasta vaivaloista käsittelyy ku järvikalat. Sillä välin ku toi kala paistu uunissa mä pilkoin ja paistoin noi vihannekset paistinpannulla voissa. Namia!

Tää oli kyllä aika vaikee ruoka, kun piti ensin kuoria kaikki ja sitten vielä pilkkoa. Kauhee vaiva, mutta oli se kyllä sen arvostakin. Tosi kiva välillä syödä terveellisesti ja juhlavasti. Ihan niinku paremmissaki perheissä. Onneks ton kalan valmistaminen vastaavasti oli tosi helppoo.

 

469282.jpg

Kokkausvinkkasi Virtu Alli