Karmeeta ku piti ihan käydä tarkistamassa sohvat sen jälkeen kun lukasin netissä jotain iltapäivälehtee (olikse nyt sitte se iltalehti?). Siel kysyttiin kasvaaks teilläki sohvamukuloita! No mun sohvilla ei kyllä onneks ollu mitään mukuloita ja ne taannoiset kukka sipulitki oli eteisessä.

Karmeen syyllistävä juttu muuten, ihan ku mun tehtävä olis opettaa noi lapset ulkoilemaan ja liikkumaan! Kyllä mä oon itte lapsena ihan riittävästi leikkiny ulkona ja pyöräilly ja kiipeilly puissa (sillon ei ollu mitää mukavia ajanviete leikki kaluja niinku nettejä tai tv pelejä -- oli PAKKO olla ulkona), ei mun kyllä enää tartte! Kummallisia noi nykyajan kakarat kun eivät itte osaa itteään viihyttää ja ulkouluttaa.

Tietty olis kiva, jos noi kakarat viihtys paremmin ulkona, niin ne ei pyöris tässä jaloissa kitisemässä koko ajan, mutta mites niitä motivois sinne menemään? Joskus kun mä hermostun niihin mä karjun ne kyllä ulos, mut sit ne istuu mököttämässä ja ulisemassa tossa petoniportailla, keskity siinä sitte itte omaan laatuaikaan. Meillä ei kyllä lapset kasva tietokoneeseen kiinni, kun ei niille riitä vuoroja tän koneen pariin kun mä oon varannu tän aamusta iltaan ittelleni.

Aattelin kyllä että löytysköhän jostain riittävän pitkää piuhaa, jotta vois siirtää ton pleikkarin tonne pihalle kesäks. Ehkä ne sit viihtys paremmin siel ulkona? Onks kellään mitään parempaa ideaa?

Virtu Alli