Mun kaverit on ihmetelleet, miten mä selviydyn yksin tän vanhan talon ja aktiivisten lasten hoitamisesta. Mä kun olen peruslaiska ihminen kuitenkin. No, mä oon myös aika kekseliäs. Kekkasin joskus, että kotitöiden tekemistä voi avittaa jollakin mielekkäällä palkinnolla! Yleensä mieluiten sitten jälkikäteen, jotta ne hommatkin tulee hoidetuksi. Tyyliin: kun oot tehny tän, saat ton...

Mulle etenkin pyykkihuolto on tuottanut aina vaikeuksia. Yh-äitinä olen yrittänyt selviytyä kakaralauman tuottamista pyykeistä sitä tahtia kun niitä syntyykin ja niitähän syntyy, niin ettei niiden kanssa puuhastellessa ehdi päiväsaikaan itselle ruokaakaan laittamaan. Kekkasin sitten vielä hienosäätää palkintosysteemiäni ja yhdistää sekä palkitsemisen että hengissä pysymisen pyykkihuollon oheistoimeksi. Pitää muistaa pitää nestetasapainoa yllä, jotta ei kuiteskaan nuupahda hikisten pyykkien pariin. Jotenki musta tuntuu, että nykysin pyykkihuolto on ihan hauskaa!

463289.jpg

Vinkin tarjoaa Virtu Alli