Tänää on sellanen maailmallinen enerkian säästö päivä. Mä oon säästäny enerkiaa kokopäivän enkä oo noussu sängystä sit niinq ollenkaa. Muksut tos kävi jotain inisee et olis niinq nälkä mut sanoin sit niille et ottaa jotain kylmää ku tänään on tällanen säästö päivä. No ne sit söi kuulemma jätskii. Se on musta niinku tosi säästäväistä ku se on kylmääki. Ihanii lapsosii mulla <3

Ja miettikääpä, jos mä oon nyt sit säästäny vaikka 1500 kilokalorii (ku kylhän kai jotain kuluttaa sekin et kääntää kylkee :cDD) ni se on niinq 1,75 kilo vatti tuntii ja siis samaku 60 vatin hehkulamppui olis sammutettuna 30 kipaletta sen yhden tunnin. Ei meil o kotona ku kuus lamppuu. ni se merkkaa niinq viittä tuntii. Pitäkää sit teki 5 tuntii valot pois ni on sit pimeetä.

Ja mun piccu ingenjööri poika kekkas kans et jos laittaa sellasen propelin pyöriin hanan alle (veden tulo hanastaha ei vaadi sähköö -ootteko muute huomannu??) ni siihen voi kytkee sellasen pienen ledi lampun ja saa vessaan valoa! Ilman sähköö! Kyl se on sit nero! Käyttää vesivoimaa!

Kyl tällasii enerkia talkoita vois järkätä ihan viikottain. Mä jatkan mun unii ja maailma pelastuu! Hyvää Yötä Päivää kaikille!


Äiti-kulta *huolissaan maailman enerkioista*