538039.jpg

Tää on ihan sairaaks menny tää ruoka manipulointi. Mä luulin ostaneeni iha tavallisia herneitä, eikä pussissakaan varmana ollu mitään mainintaa mistään manipulaatioista, mutta kattokaa miten kävi mun hernekeittoherneille! Sori, kuva on vähän huono kun hädissäni yritin tähtäillä kattilaan ennen ku sieltä joku hyppää silmille.

Ennen sossutukipäivää aattelin nimittäin tehhä ison kattilallisen hernekeittoa, vähä uhkarohkeesti tosin, kun ehämmää ennen oo semmosia itte keitelly. Se pussi kuitenkin oli paljo halvempi ku se saarioisen pikku törppö, joten mä aattelin ylittää itteni. Ei sen pitäny oikeestaa sen vaikeenpaa olla ku purkkikeitonkaan lämmittäminen. Käskettiin ensin liotella herneitä ja sitte keittää pari tuntia. Mä en ees liotellu noita ku kolme päivää, niin ne oli jo pilaantuneet. Vissiin ovat tehtaalla yrittäneet ujuttaa noihin mukaan jotain vihanneksia, ku toi mitä noista puskee, näyttää ihan joltain tienpientareen kasvilta.

Nii että älkää koskaan vaivaantuko. Mä ainaki pysyn purkkihernarissa jatkossa mutta varppina tarkistan, ettei ne ala puskee horsmaa ennen syöntiä!

-Virtu Alli-